tisdag 11 september 2012

Kreativ afton

Eftermiddagen höll på att sluta illa. Jag kom hem från jobbet och insåg att hemnyckeln var kvar på jobbet. Jag som redan var trött som en gnu. Tack gode Gud för min schysta kollega som ställde upp och körde mig tillbaka till jobbet så nyckeln kom till rätta.

För, ikväll var det dags för höstens andra kreativa träff. Än så länge är vi tre stycken som träffas varannan tisdag för att vara kreativa. Ikväll har det virkats, lagats kläder och virkade dukar som stärkts för att bli fönsterprydnader fick etiketter.

Lägg till det givande samtal om allt från slöjden i skolan till kokossocker. Med andra ord en väldigt trevlig och kreativ afton.

Och om två veckor är det dags igen.

2 kommentarer:

Suzan sa...

Tack för sällskapet! Jag hinner nog samla på mig fler halvfärdiga projekt tills nästa gång. *kram*

Vonkis sa...

Suzan
Tack själv. Ska bli kul att se vad du plockar fram :-)