onsdag 26 september 2012

Kreativ afton

Igår tisdag var det hög tid att vara kreativ i grupp igen så jag och några vänner träffades för att vara just kreativa tillsammans.
Igår var det virkning och stickning som stod på agendan.

Här är det S som klipper sönder en av mina gamla tröjor. När kvällen var slut hade tröjan blivit en virkad skål. Måste säga att det känns rätt bra när gamla avlagda kläder kan komma till användning.

Igår var L med för första gången, det ska bli kul att se resultatet av hennes babykofta nästa gång.

K är en riktig hejare på handarbete. Jag tror inte att det finns något om garner, virkning och stickning som hon inte kan.
Snart startar hon en webbshop, där kan du bland annat köpa pulsvärmare (muddar)

Själv började jag att virka på en ny ängel, och började planera för den jag ska virka därefter.

Om två veckor är det dags för nästa träff.

1 kommentar:

Suzan sa...

Ser fram emot nästa träff. Ikväll ska du få hjälpa mig att komma igång med virkningen. =) Hej så länge!