torsdag 8 november 2012

Kreativ afton 6 november

Vår lilla grupp växer. I tisdag var Susanne med för första gången. Det här ska bli en Hjärtekatt, Susannes första. Hon är lite skeptisk över hur den kommer bli men den kommer säkert bli jättefin.

 
Linas babykofta blev klar även om den inte var helt klar när jag tog korte! Det är ett gammalt mönster hon använt men återigen sviker mitt minne så jag kommer inte ihåg vilket decennium mönstret är ifrån. Men fin blev den. Koftan alltså.



Vi gillar återbruk i vår grupp. Suzan som tidigare har virkat en korg av min gamla tröja gav sig på vita plastpåsar den här gången. Kirsi har sina virknålar och stickor i en lite väska som är vävd av gamla kassettband. Klicka gärna på bilderna så blir de större.

Jag har några änglar som inte är riktigt klar. Det är så lätt att påbörja ett nytt projekt men i tisdags tog jag mig i kragen och fixade lite med min första tomte, sydde bland annat fast luvan.

Inga kommentarer: